Congresul Științific Internațional
„Cercetare-Inovare-Antreprenoriat Inovativ”

ANUNȚ 

 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic organizează CONGRESUL ȘTIINȚIFIC INTERNAȚIONAL CERCETARE-INOVARE-ANTREPRENORIAT INOVATIV Evenimentul se va desfășura pe 23-24 mai 2025, în Chișinău, pe str. Ion Creangă 1, Clasa viitorului în regim mixt (Zoom/Google Meet). 

Congresul va fi consacrat problemelor actuale, realizărilor și perspectivelor de dezvoltare în domeniul științelor sociale, economice, umanistice, exacte, științelor naturii, artelor.

La evenimentul științific sunt invitate cadre științifico-didactice, didactice, cercetori și antreprenori din Republica Moldova și din străinătate. Lucrările se vor desfășura în următoarele secții:

– Tehnologii inovative în Științe ale Educației și Psihologie;

– Tehnologii inovative în Stiinte ale naturii și Științe exacte;

– Tehnologii informaționale în procesul educațional;

– Protecția mediului și conservarea biodiversității;

– Implementarea rezultatelor cercetarii/Transfer tehnologic;

– Educație antreprenorială;

– Antreprenoriat inovativ.

Materiale Congresului vor fi publicate în culegerea care va avea ISBN, iar fiecare lucrare – CZU și DOI.

Pentru înregistrare prealabilă vă rugăm să completați formularul: 

REGULAMENTUL CONGRESULUI

  

                     

REZOLUȚIE 

 Congresul Științific Internațional „Cercetare-Inovare-Antreprenoriat inovativ”

În perioada 17-18 mai 2024, în cadrul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a avut loc Congresul Științific Internațional „Cercetare-Inovare-Antreprenoriat inovativ”

În ședința plenară au fost prezentate comunicările:

– Vectors and vector-borne diseases in the context of climate change (Liviu-Dan MIRON, Universitatea de Științele Vieții din Iași, România);

– Platformization in Education and eTwinning: Innovation or Standardisation? (Anatoli RAKHKOCHKINE, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Germania);

– Individualization of mixed learning of higher education students in Ukraine under martial law (Yurii SHAPRAN, ”Hryhorii Skovoroda” University in Pereiaslav, Ucraina);

– Wellbeing: Innovative Transfer in the Educational Ecosystem (Diana ANTOCI; Valentina MÎSLIȚCHI, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Republica Moldova);

– Synthesis and study of the useful properties of some coordination compounds with ligands containing nitrogen and oxygen atoms as electron donors (Eduard COROPCEANU, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Republica Moldova).

La Congres au participat 273 de persoane, acoperind un areal geografic divers: Statele Unite ale Americii, Germania, Polonia, România, Republica Moldova, Ucraina, Georgia, India, China.

Lucrările în secții au fost prezentate la domeniile:

Tehnologii inovative în Științe ale Educației și Psihologie;

Tehnologii inovative în Științe ale Naturii și Științe Exacte;

Transfer Tehnologic și Antreprenoriat Inovativ;

Tehnologii Informaționale în procesul educațional;

Protecția mediului și conservarea biodiversității. Numărul de participanți cu prezență online 236; Numărul de participanți unici cu prezență fizică – 37; Numărul de comunicări (rapoarte) prezentate – 54. În urma dezbaterilor constructive, s-a ajuns la următoarele concluzii: – Congresul oferă posibilitatea discuțiilor care integrează domeniile Cercetare, Inovare, Transfer tehnologic și Antreprenoriat inovativ, având un impact direct asupra dezvoltării concepției societății durabile; – Arealul geografic ce cuprinde autori de la SUA până în China permite expunerea diferitor păreri despre diverse modele de interacțiune între sistemul de cercetare și cel al economiei reale; – Este necesară elaborarea unor metodologii adaptate la sistemele educaționale din diferite țări, care ar permite dezvoltarea armonioasă a competenței de cercetare în tandem cu competența antreprenorială. Au fost formulate următoarele recomandări: – Continuarea edițiilor Congresului Științific Internațional „Cercetare-Inovare-Antreprenoriat inovativ” cu atragerea specialiștilor de valoare din domeniu;

– Organizarea discuțiilor constructive pentru elaborarea mecanismelor eficiente de dezvoltare a competențelor funcționale la educabili.

Scroll to Top