Inovare în Predare: Metode TIC pentru Demersuri Didactice Interactive
Curs de formare profesională continuă Inovare în Predare: Metode TIC pentru Demersuri Didactice Interactive
Programul de formare continuă a cadrelor didactice din învățământul general „Inovare în Predare: Metode TIC pentru Demersuri Didactice Interactive” are ca scop formarea și dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice din învățământul general în concordanță cu tehnologiile informaționale și comunicaționale actuale utilizate la nivel mondial, adaptate în contextul modificărilor curriculare ediția 2019, utilizare cărora facilitează integrarea curriculară în vederea realizării unui demers didactic interactiv susţinând sistemul educaţional naţional.
Obiectivele de bază ale programului sunt axate pe formarea sistemului de competenţe digitale care permit profesorului să realizeze demersul didactic interactiv conform cerințelor sistemului educațional mondial și Consiliului Europei, să implementeze tehnologii informaționale și comunicaționale în cadrul curricular ediția 2019, să promoveze o viziune inovativă în formarea competențelor cheie și competențelor specifice disciplinei predate la clasa de elevi, să încurajeze utilizarea instrumentelor digitale, tehnologiilor informaționale și comunicaționale, platformelor educaționale, instruirii asistate de calculator, gestionării corecte a poștei electronice și software-ului specializat cu scop de a forma competențe la educabili.
Finalitățile cursului:
- Să delimiteze conceptual principiile implementării tehnologiilor informaționale și comunicaționale în educație;
- Să implementeze instrumente digitale și tehnologii informaționale și comunicaționale în demersul didactic, demonstrând competențe digitale..
- Să exemplifice prin idei proprii, conținuturi curriculare predate prin integrarea TIC;.
- Să determine avantajele și limitele utilizării tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul instructiv-educativ;
- Să stabilească impactul tehnologiilor informaționale și comunicaționale în educație asupra implementării curriculumului ediția 2019, la disciplina predată, asupra elevilor/studenților, colegilor și /sau societății;