Curs de formare profesională continuă Evaluare pentru performantă în educatie
Curs de formare profesională continuă Evaluare pentru performanță în educație
Scopul cursului „Evaluare pentru performanță în educație” este de a pregăti cadrele didactice să dezvolte și să implementeze metode și strategii de evaluare care să sprijine și să îmbunătățească performanța elevilor. Cursul își propune să ofere participanților instrumentele necesare pentru a utiliza evaluarea nu doar ca un mecanism de măsurare a rezultatelor, ci și ca un factor de îmbunătățire continuă a procesului educațional. Prin abordarea evaluării formative și sumative, feedback constructiv și analiza rezultatelor, cadrele didactice vor învăța cum să creeze un sistem de evaluare centrat pe performanță care să faciliteze dezvoltarea competențelor și să contribuie la atingerea obiectivelor educaționale.
Obiectivele cursului
- Să familiarizeze cadrele didactice cu conceptele fundamentale ale evaluării pentru performanță, inclusiv diferențierea între evaluarea formativă și sumativă.
- Să sprijine cadrele didactice în proiectarea și utilizarea instrumentelor de evaluare eficiente, care să reflecte obiectivele educaționale și nevoile individuale ale elevilor.
- Să învețe cadrele didactice cum să ofere feedback constructiv și specific, care să motiveze elevii și să sprijine îmbunătățirea continuă a performanței acestora.
- Să dezvolte competențele necesare pentru a analiza și interpreta rezultatele evaluării în mod eficient, identificând ariile de îmbunătățire și adaptând strategiile educaționale în consecință.
- Să promoveze utilizarea evaluării ca un instrument de dezvoltare continuă a elevilor, contribuind la creșterea motivației și a angajamentului în procesul educațional.
Finalitățile cursului
· Cadrele didactice vor dobândi competențe avansate în utilizarea evaluării pentru a sprijini și îmbunătăți performanța elevilor, aplicând strategii și instrumente adaptate nevoilor lor.
· Procesul educațional va fi îmbunătățit prin implementarea unor metode de evaluare care reflectă obiectivele educaționale și contribuie la dezvoltarea continuă a elevilor.
· Elevii vor beneficia de feedback constructiv și specific, care le va stimula motivația și va facilita progresul academic.
· Cadrele didactice vor fi capabile să analizeze și să interpreteze rezultatele evaluării, utilizând aceste informații pentru a ajusta strategiile de predare și pentru a răspunde nevoilor individuale ale elevilor.
· Va fi promovată o cultură a evaluării formative, în care evaluarea este utilizată ca un mecanism de dezvoltare continuă și nu doar ca un simplu instrument de măsurare a performanței.
· Elevii vor fi mai implicați și angajați în procesul educațional, datorită utilizării evaluării ca un instrument de sprijin și dezvoltare personală.